Blog Archive

20110125

just married.

my current profile picture

setelah sekian lama, semalam aku telah bercadang untuk menukarkan gambar di fb. gambar aku dengan nelson. aku ada motif sendiri kenapa aku tukar gambar tu. 

first, aku tak mahu tapuk hubungan kami lagi dari orang lain. kawan kawan yang terdekat jak yang tahu kami sudah couple balik. tak cukup lah. aku mahu semua orang tahu yang kami couple lagi balik. yaa, tahun lalu kami balik balik putus. tak tahu lah berapa kali. malas mau fikir balik. malas mau ambil kalkulator kira berapa kali kami putus. benci. sakit. huh. well, lumrah bila bercinta jarak jauh ne. tak boleh dinafikan bermacam macam dugaan yang datang menjelma. sudah selesai satu masalah, datang lagi sepuluh. sumpah, sangat susah. menangis darah bertakung takung bila terfikir balik semua tu. pfft. 

second aku malas lah kalau orang kacau kacau di pop-chat di fb tu. asal jak online, macam macam soalan bodoh ditanya. menyemak betul. kalau mau bekawan tu betul betul la, ne macam taik kambing bulat bulat. sudah lah guna nama artis. bersyukur lah dengan nama yang sudah kena bagi oleh parents kamu tu. kenapa lah kalau nama kamu botol bin kuali? pinggan binti mangkuk? salah ka? nama bha juga tu. mau juga tumpang popular guna nama orang lain. *kalau handsome takpa juga. meluat la wey.

selepas aku tukar gambar tu, aku sedar something. kurang sudah kaum adam add aku di fb. jelas lah lelaki yang 'add as friend' ne tengok paras rupa jak. kalau ada boyfriend, terus tak mau add. bongok. biarlah, actually tiada guna juga tu beribu ribu kawan dalam friend list. certain people jak yang melayan. macam 20 peratus. itupun kawan kawan yang dikenal juga. yang 80 peratus lagi tu stranger. tidak dikenali.


beberapa minit selepas aku menukar gambar di fb tu, nelson send a relationship request. aku approve. so now    relationship aku di fb 'married to Nelson Gerald Chow'. aku tak sangka lah plak ramai orang like relationship di wall aku. agak terkejut juga. thats mean dorang support la hubungan kami tu kan? hihi. siap kena comment oleh cikgu lagi. pedas memang commentnya. power lah. tapi aku tak salahkan cikgu sebab comment macam tu. dia ada sebab tersendiri. dan aku sangat faham dengan message yang dia mahu sampaikan tu. jangan risau lah cikgu. after this,we can handle it =). 

sekarang aku hanya mampu berharap. aku berharap selepas ne hubungan kami berdua akan berkekalan. because everything had change now. we both had plan something for our future. he told me to have faith in him. it is not that easy, but i am trying really hard to trust him again. 

'nothing is impossible if you just believe and have faith in us =)' 
*he written this quotes in his blog*











No comments:

Post a Comment