Blog Archive

20110106

saya jadi budak sekolah balik.

dua hari yang lalu aku dengan kawan kawan pegi serbu sekolah sebab RINDU. rindu dengan cikgu, kantin sekolah and of course persekitaran di sekolah tu. kami di bilik guru mengacau cikgu buat kerja. setiap kali jumpa mana mana cikgu. soalan sama yang sering ditanya, 'buat apa jak la sekarang?' , 'kerja di mana?' , 'sudah apply ka?' . sempat lagi kena ceramah tentang masa depan. bukan itu jak, paling best buat pengakuan depan cikgu. masa paper biology kesedapan tidur sampai meleleh air liur. erm okay. jangan cerita lebih lebih. malu. ketara lah kan bodoh betul.

cikgu siti kisni belanja makan bakso di kantin. walaupun sikit dan tak seberapa sedap *honestly memang tak sedap ,  bersyukur juga sebab dapat makan free. aku telan jak bakso tu sebab time tu memang lapar. anyway, thanks to cikgu sejarah yang tersayang. thanks sebab bertahan dengan perangai aku yang tak suka hantar nota sejarah. but at least aku tak pernah juga gagal test or exam .  kan cikgu? *puji diri sendiri, tapi memang betul pun -,- harap harap result nanti pun gempak la.

sempat jumpa dengan cikgu add maths. nama dia sir eddie gevais. orangnya macho , macam six packs. macam jak. tagap tagap. dia salah satu cikgu yang suka bagi tekanan dan cabaran. walaupun dia begitu, sebab dia la add maths aku dapat double digits. jangan ketawa. memang kebenaran. selama aku di form 4, markah add maths aku tak pernah lebih dari lima. pandai kan? before pulang aku sempat bejabat tangan dengan dia. first first dia macam tak kenal aku sebab dulu rambut aku curl dan panjang, sekarang lurus dan saaaaaaangat pendek. then mula lah perbualan kami berdua.

"eh, apa khabar? sihat ka juga?"

"ya cikgu, sihat bha."

"jadi sekarang buat apa jak la? cantik rambut. kerja saloon ka?"

"cikgu ne ada ada jak -,-"

"hahahahaha. cikgu main main jak. *first time aku nampak dia ketawa begitu sebab orangnya strict gila babijarang senyum.    bha bagus bagus jak kamu"

"okay cikgu. thanks"

hurm. honestly rindu la dengan semua cikgu. walaupun dorang jahat macam mana, semua tu pun sebab dorang mau melihat anak didikan dorang berjaya. satu penyesalan besar sebab tak belajar bagus bagus. but what to do. it is no use to cry over the spilted milk ryte? -_-

No comments:

Post a Comment