Blog Archive

20110415

cerita pasal masa depan.

Tumblr_lj57krmeyu1qeynjjo1_500_large

semua sibuk cakap pasal tawaran. semua sibuk cakap pasal interview. semua sibuk cakap pasal mau pakai baju dalam warna apa apa masa interview. semua sibuk hafal nama sendiri sebab takut terlampau bergegar sampai lupa nama bila di interview nanti. pokoknya semua orang sibuk urus urusan untuk masa depan. 

aku? jangan cakap lah. tak perlu pening pening hafal nama samaran moyang najib. aku tak perlu pergi interview. petik jari kaki terus dapat biasiswa. pilih jak course apa yang di mahu. kalau bosan jadi pilot, tukar pergi doktor. kalau bosan lagi, tukar jadi engineer. biasa lah kalau budak straight 21A+. time result hari tu aku tak masuk bulletin utama tv3 sebab aku sudah kena temu bual di CNN news. bukan mau temberang lah. tapi semua ni kenyataan. *perasan mau mampus -,-




okay okay. be serious. 



ada orang tanya kalau aku dapat pergi temu duga maktab. macam mana mau dapat kalau aku langsung tak mohon semua yang berkaitan dengan cikgu? aku tak minat jadi cikgu lah beb. kenapa aku tak minat jadi cikgu tu ada banyak sebab. salah satu sebabnya tahap kesabaran aku sangat tipis. setipis bulu ketiak. just in case lah aku kena suruh handle satu kelas yang serupa macam zoo. macam macam perangai ada. sumpah aku terjun dari bangunan terus. * tersangat tabik dengan cikgu yang boleh handle situasi macam begitu.

seperti yang aku cakap dulu, aku memang tak ada cita cita. aku tak tahu apa yang aku mahu jadi. tapi apa apa pun aku masih ada otak yang sempurna. masih boleh berfungsi seperti manusia normal yang lain. aku tak akan berhenti untuk menuntut ilmu. result aku bukan lah seteruk mana. well, 21A+ tu bukan senang mau dapat. *masih lagi. HAHA :D 

buat masa ni aku ikut nasihat cikgu, senior yang sudah ada banyak pengalaman dalam hidup. especially cikgu dewi salleh, my biology teacher. thanks sebab bagi banyak nasihat & motivation. *nanti saya belanja cikgu makan nasi ayam cp rm2.80 ya. 

aku cuma berharap masa depan aku cerah supaya tak perlu guna lampu suluh lagi. as long as in the future aku ada tujuh kereta mercedez benz & rumah banglo lima belas tingkat *mengalahkan jutawan -,- sebenarnya kan aku mau buat family aku hidup senang terutama mama aku yang tersayang. *touching yaww. aku sudah janji mama mau bawa dia travel around the world guna beca ataupun basikal tiga roda. baru lah enjoy gile.

No comments:

Post a Comment