Blog Archive

20110525

driving ving ving ving vroom vroom vroom.

Z218982300_large

so hello guys. seperti kemarin, sebelum matahari terbit, aku sudah membuka dua biji mata aku untuk pergi litar memandu yang tercinta itu untuk menimbah ilmu sebelum aku mengikuti pertandingan drifting. lol. dalam lebih kurang dua hari bersamaan dengan empat jam belajar memandu, tutor sudah meletakkan kepercayaan kepada aku dengan menyuruh aku mengambil ujian QTI. first first tu takut lah juga. sebab sebelum ni aku tiada pengalaman memandu. tapi aku menyahut cabaran itu dengan penuh tabah & keyakinan dalam diri aku. *blerghhh -,-


aku diuji oleh seorang penguji yang memang sudah biasa menguji orang yang diuji. haha. berbelit enough huh? :D sumpah muka dia kencang macam satu minggu tak makan. eh up sikit lah. macam satu bulan tak makan. actually dia strict lah bukan garang. aku masih bernasib baik sebab dia tak ada juga dia marah marah. nasib dia diam diam juga even though muka dia lain semacam.


thank God sebab sepanjang aku diuji, sekali pun aku TIDAK mati enjin. easyyy bha. haha. first tu dia suruh aku dengan kawan aku tu pergi bukit untuk ujian mendaki bukit. antara semua, ni yang paling aku suka. paling rock! so i'm the first yang kena uji. tempoh masa yang dia bagi untuk bahagian mendaki bukit tu 3 minit. tapi dalam masa 28 saat, aku berjaya lulus di bahagian bukit! awesome! after that kami kena suruh pergi bahagian mema-king kereta. haha. i mean bahagian parking parking tu. tempoh masa yang dia bagi 5 minit. aku berjaya lulus dengan cemerlang dalam masa 2 minit dan 7 saat. fantastic! next, tiga penjuru. 3 minit untuk selesaikan bahagian ni. tiga penjuru ni part paling aku tak suka. masa latihan balik terlanggar divider jalan & garisan kuning. basah ketiak mengulang terus. nasib baik tadi lulus. so aku buat tiga penjuru tu dalam masa 51 saat dengan jayanya tanpa menyentuh garisan kuning. marvelous! haha.


okay. ujian dalam litar semua lulus. *tarik nafas lega sedikit. lepas tu kami di bawa keluar untuk pergi laluan. penguji tu memilih laluan A dengan jarak 6 kilometer. jalan di laluan A tu bengkang-bengkok & kawasan bukit. banyak lagi lori lori macam transformer limpas. so kira susah juga lah. markah lulus 16/20 & aku berjaya mendapat 17/20! kesimpulannya, aku LULUS dalam semua bahagian & layak untuk di uji oleh uncle JPJ. oh yeahhh! can't wait baby! :)





No comments:

Post a Comment