Blog Archive

20110209

aku tahu cari duit bukan senang macam makan kacang.


tadi aku dapat panggilan dari tempat kerja yang aku apply hari tu. kakak tu cakap "esok sebelum pukul 11 pagi interview lepas tu boleh masuk kerja sudah, pakai baju yang kemas ya dik, jangan lambat". 

sebenarnya aku tak harap pun aku dapat kerja tu. sebab kedai tu memang kecil. kakak dalam kedai tu pun cool jak. orang masuk kedai, senyum senyum, tanya dengan customer tu cari apa. gaji lumayan. basic rm700. kerja pun tak lah lama sangat. dari pukul 11 pagi sampai 9 malam. kira okay lah tu sebab biasanya kalau kerja di mall paling minimum pun 12 jam. 

actually main point aku sekarang ialah persetujuan dari mama aku. tanpa persetujuan, mana lah boleh kerja. *kan masih underaged konon.* pfft. sebenarnya time aku kena call tu mama aku tiada di rumah. so aku call la dia. 

aku : ma, tadi aku kena call oleh kedai yang aku minta kerja hari tu. *buat suara manja sikit sebab takut tak kena approve*
mama : kerja yang di center point tu ka?
aku : ya. dorang suruh datang before 11 am esok. *masih dalam keadaan takut tak kena approve*
mama : if you think you can, you go lah.
aku : can bha. bukan susah tu. 
mama : okay lah if like that. sleep early. *approved sudah*
aku : okay ma. bye *masih tidak percaya kena approve*

thank God. aku masih terkejut dengan reaksi yang diberikan. mood mama aku baik hari ni. mungkin kena tiupan malaikat. for the first time dia tidak membuat sebarang bantahan. tiada sebarang komen. fuhh. nasib nasib.




to nelson, stop worrying okay. i promise i will behave myself. no jeling jeling with other jantan. no flirting around. you know how much i love you right? so, have faith in me. no more worries, okay sweet heart? =) 


No comments:

Post a Comment