Blog Archive

20110206

susah juga kalau "terlampau" disayang. pfft.

situasi pertama : 

aku : ma, aku mau kerja dengan efah di bodyshop.
mama : berapa jam? gaji?
aku : 12 jam/ basic rm 800++
mama : no need. penat kau nanti lama betul berdiri. *okay, aku terima pendapat mama*

situasi kedua :

aku : ma, aku dapat kerja sudah.
mama : di mana la?
aku : di restoran depan rumah tu.
mama : kerja berapa jam? berapa gajinya?
aku : 12 jam. rm 500 sebulan.
mama : no need. murah betul gajinya. kau tu ada i/c bukan pendatang asing. cari gaji yang besar sikit.
aku : oh okay. *alasan mama masih boleh diterima tapi buat muka macam babi*

situasi ketiga : 

aku : ma, aku mau kerja sudah esok.
mama : kerja apa? di mana?
aku : cashier di k-box & cyber cafe. karamunsing.
mama : gaji berapa? berapa jam kerja?
aku  : rm560. 12 jam.
mama : no need. kau tau ka bangunan di karamunsing tu mau runtuh sudah? gaji terlampau murah tu. nanti kau penat. bla bla bla~
*kali ni aku memaki & sangat marah. bukan sebab kurang ajar okay. lagipun memaki dalam hati jak pun. kalau memaki depan depan sure kena flying kick*


mama mau tau something? aku give up sudah buat muka kesian untuk cari vacancy. semua pun mama tak setuju. bagus aku duduk diam diam di rumah. kalau mama mau marah, marah la. tak kisah sudah. pfft. FULLSTOP



No comments:

Post a Comment