Blog Archive

20110305

dream baby dream.

Retro-style-photography-by-maggie-lochtenberg-3-600x428_large

mama aku cakap aku seorang yang mempunyai 'dream big'. yeah, aku akui & sangat sokong dengan statement yang dikemukakan. walaupun aku macam tu, aku berusaha sedaya upaya zahir & batin aku untuk make all my dreams come true.

aku memang mempunyai mimpi yang agak karut marut tapi masih exists dalam dunia ni ye, tuan tuan & puan puan. tolong lah, puh-lease lah *buat suara gedik sikit, jangan banyak* , aku bukan dream mau jadi cindelela, sweeping biul-ty, se-now wet. tunggu fairy datang, tukar rupa  & then tutup mata, auww-chak! dapat prince charming yang handsome macam obama. oh tidak, langsung tidak senarai dalam list 'dream big' itu. 

tapi tidak ramai yang percaya dreams tu boleh jadi realiti. yaka? maybe betul. but as long as you have an effort, everything becomes real. semua tu pun datang dari diri sendiri juga. ha, kalau sudah berangan tapi tiada effort, useless. sama lah juga macam membuang garam ke dalam laut. & itu dipanggil day dreaming. dream saja saja buat isi masa terluang. memang agak buang karan jugak lah kalau begitu. 

but for me, aku akan jadikan dreams aku, kalau boleh semua dreams aku jadi kenyataan. yihaa! you can do it girl!

so, di sini aku mau kongsikan beberapa quotes yang buat aku ter-inspired & mungkin akan membuat kamu ter-inspired jugak. 


The best way to predict the future is to invent it.
Alan Kay (most liked!).

You see things and you say, 'Why?'. But I dream things that never were, and I say, 'Why not?'
George Bernard Shaw. 

We need men who can dream of things that never were.
John F. Kennedy.

Everything you can imagine is real.
Pablo Picasso.

When you relinquish the desire to control your future, you can have more happiness.
Nicole Kidman.



so guys , dream BIG !







No comments:

Post a Comment