Blog Archive

20110327

orang tua kata.



5563708103_45c3b8e32c_z_large

orang tua kata
makan kepala ikan nanti jadi bodoh. tapi orang tua suka makan kepala ikan. hancur kepala ikan kalau makan. orang tua kata kita beli seekor. mesti makan sampai habis. telan tulang sekali. kesian ikan tu. jangan membazir. nanti menangis makanan tu. tapi tak kasi makan pulak kepala ikan? kita dididik makan nasi dan lauk sampai habis. kalau tak nasi dan lauk menangis. ok aku takut nasi menangis. yeahh, nasi ada mata ye -,- aku bukan pertikaikan kata orang tua. tapi yang aku perasan orang tua suka makan ikan sampai kepala hilang dulu? so apa yang bodoh nya? aku tak faham.



orang tua kata
jika orang sedang menyebut nama kita dan kemudian kita tiba tiba muncul. orang kata panjang umur. ok yang ini aku rasa janggal bila dipraktikkan begitu. ada ka logik? jadi, nasihat saya pada mereka yang menghadapi detik detik nazak sila minta keluarga sanak saudara rakan rakan menyebut nama anda. kemungkinan ajal kamu panjang lagi. tapi ini kata orang tua yang lebih arif tentang masa depan dari anak muda yang terlalu dihadapan.



orang tua kata
jangan meniarap kebelakang sambil kaki naik atas. biar meniarap tapi kaki ke bawah. nanti mak mati awal. so bagi yang suka berenang. jangan berenang gaya bebas. berenang gaya yang tak bebas dari meniarap. disebabkan begitu, terpaksa lah tidur dalam keadaan duduk. baru lah mak panjang umur. ish ish ish. karut -,-

No comments:

Post a Comment