Blog Archive

20110313

perkara yang boleh menimbulkan kemarahan.

Tumblr_lhk0yyucwb1qapr76o1_1280_large

p/s. mama aku tak pernah ajar buat benda macam di atas tu. so, ignore.


berbalik kepada motif sebenar. mari kita mulakan.
  • firstly, orang yang tak punctual. terus terang aku cakap aku memang tak suka menunggu since orang selalu cakap, 'menunggu itu satu penyeksaan'. perghhh. kembang bulu. anyway, aku tetap mau sokong  dengan statement tu. manusia mana juga yang mau menunggu 4 jam di bandar? tu alien namanya.
  • orang yang carik pasal dengan family atau kawan kawan aku yang BUKAN back stab. aku memang tak tahan dengan semua tu, memang naiklah darah aku tu. biar orang buat dengan aku, jangan jak kacau family aku or kawan kawan aku. entah lah, aku tak suka tengok orang lain sedih. haha. emosi -,-
  • orang yang suka merendah-rendahkan diri orang lain macam dia bagus sangat. bagi aku, semua orang tu adalah sama. setiap orang ada keistimewaan tersendiri. kalau sudah rasa diri tu cukup sempurna, tiada salah, baru lah pergi rendahkan diri orang lain. *eh eh kau fikir kau malaikat kah?
  • orang yang perlu difaham perasaan dia seorang jak. macam lah harapan betul. kononnya kalau dia tiada, terbelah tiga terus bumi ni. perghh. tolonglah ya, kita manusia ni subjektif. jadi kita mesti faham perasaan orang lain jugak ye.
  • orang yang sudah buat salah, tak pandai cakap 'sorry'. ini lah yang paling tak tahan ni. kalau macam sudah terlanggar ka apa, terus blah. buat buat dia macam terlanggar kabus. susah betul dia cakap 'sorry' sebab 'sorry' tu benda haram. dosa kalau sebut. 
  • bila tiba tiba ada orang carik pasal padahal kita tiada buat apa apa dengan dia. memang tak boleh terima lah orang yang berpenyakit sawan babi macam ni. suka suka jak pergi blast orang. siap mau guna samurai lagi. but at last dia yang malu sendiri. 
  • orang yang merokok di tempat dilarang merokok & menghembuskan asap rokok itu dengan cantik sekali siap buat asap bentuk hello kitty lagi sehinggakan yang kita sedut itu bukan oksigen lagi. sangat hebat bukan?
  • orang yang tak pandai beratur. kita sudah berkeringat satu tangki menunggu giliran, dia senang senang jak mau potong barisan. cikgu di sekolah dia ajar macam ni. kalau ramai orang di depan, rempuh jak. buat bodoh. orang maki, pekakkan telinga.


sebenarnya banyak lagi mau aku mau sebut. tapi mata aku sudah mula minta tampar. so sampai sini jak lah. bye.

No comments:

Post a Comment