Blog Archive

20110313

stress.

Tumblr_lffxpj7thr1qcxnoeo1_500_large

menurut wikipedia, stress bermaksud the average amount of force exerted per unit area. It is the internal resistance a material offers to being deformed and is measured in terms of the applied load. The effects of mechanical stress on a polymer can be measured using dynamic mechanical analysis. -________________- blah blah blah. oh whatever lah ya. sumpah aku tak faham satu benda pun yang dia cakap. bagi yang faham tu, tahniah lah ye. yang tak faham tu, buat buat faham jak lah. malas aku mau pergi google translator. iya bha, aku tau aku 'pandai' -,- 

selama aku memakai baju yang berwarna putih & skirt yang berwarna biru selama beberapa tahun itu, apa yang aku tahu stress tu bermaksud perasaan yang sangat meng-annoyingkan, menggeramkan, meng-shitkan, meng-fakkakan & sewaktu dengannya yang dirasai oleh setiap manusia yang ada dua lubang hidung. 

aku manusia yang ada dua lubang hidung. so memang aku cukup sebati dengan 'stress'. as for me, cara aku handle stress senang jak.

aku akan mula rasa stress bila awal pagi lagi mama aku sudah mula bising macam buntut ayam. kisah sepuluh tahun yang lalu dia akan ungkit. walaupun dua bijik mata aku ni masih berat macam 10 karung beras, secara automatic aku akan bangun & ambil batang penyapu sekali dengan mop pergi sapu muka dia. waaa, nekadnya kan buat begitu. weyy, aku tak kurang ajar dengan mama aku lah. honestly bila aku kemas rumah stress tu boleh hilang. aku pun tak tau lah kenapa. mak, kalau mau rumah bersih, marah jak aku ya? -,- 

secondly bila datang bulan. memang aku akan stress sebab aku ada senggugut. syok gilerr macam naik roller-coaster rasanya. aku akan minum cola kalau boleh sedozen supaya haid cepat habis. so dengan itu aku tak akan rasa sakit lagi. gaya hidup yang sihat memang begitu.

boyfriend. memang tak boleh elak dari bergaduh. stress lah juga namanya tu. bila bergaduh, senang jak. pergi dapur, ambil pisau. pastikan cukup tajam ye. lepas tu pergi kerat kerat tangan. senang bukan? tapi aku masih punya akal. asal bergaduh, aku akan teriak sepuas puasnya sekuat kuatnya sampai usus hampir terkeluar dari burit. tapi mulut jangan lupa tutup guna bantal sebab takut mak dengar. nanti jadi satu hal lagi. so begitu jak lah caranya. cuba buat. lega rasanya.

kesimpulannya, stress tu boleh di-handle dengan banyak cara lagi. terpulang dari setiap individu. jangan lah jadi manusia yang ter-over PANDAI sampai mau terjun bangunan dari tingkat 30. banyak lagi alternatif lain yang boleh dibuat. so good luck! :)

No comments:

Post a Comment