Blog Archive

20110403

what is the because aku tak mahu belajar jauh jauh?


Tumblr_l7jubryyjg1qd36oto1_400_large

first, aku belum ready untuk hidup sendiri. well, kalau belajar jauh-jauh ni of course la semua benda pun mau buat sendiri. mau upah orang gaji? sambung study pun mau buat pinjaman, ada hati lagi mau upah orang gaji. perghh. *diane,kau ingat kau anak datuk ka? -,- so, mesti pandai berdikari. masak, cuci baju, belanja, semua perlu buat sendiri. aku rasa aku belum boleh buat semua benda tu. honestly sampai sekarang mak aku yang cuci baju aku. aku bukannya tak pandai cuci baju tapi tapi tapi aku MALAS :D

second, aku takut berjauhan dengan family aku. ehem, aku anak mami okay *blerghhh, sejak bila? -,- sebenarnya mama aku sudah warning awal awal. dia cakap dia tak mahu aku belajar jauh-jauh. dia cakap sekarang ni macam macam jadi. tsunami, gempa bumi and so on. dia tak mahu aku jauh dari dia *awww. mama, why so sweet? *winkwink haha :D


third, aku takut aku tak dapat kawal nafsu. ehem ehem, i mean takut terpengaruh dengan pengaruh negatif. iman aku tak kuat macam tembok besar cina. maklum lah, bila di tempat orang lain ni kita tak tahu apa apa. nanti semua apa yang orang buat, kita pun mau buat. biasa lah budak remaja, selalu mahu mencuba sesuatu benda yang baru. aku takut TERcuba benda yang tidak sepatutnya. 


fourth, aku tak mahu jauh dari boyfie aku lagi. sumpah menderita. *eeew, gediknyewww. hahahaha :D








p/s ; yang keempat tu aku sengaja bagi  font dia kecil ;)

No comments:

Post a Comment