Blog Archive

20101227

spm.



aku tak tau kenapa sejak kebelakangan ne, sebelum melelapkan mata aku akan terfikir tentang paper SPM yang aku sudah jawab tu. ada sedikit penyesalan dalam diriku. aku rasa bukan sedikit, tapi banyak. aku tahu apa yang aku jawab time SPM tu tidak cukup mantap dan tiada yang perlu dibanggakan. aku rasa macam semua yang aku sudah pernah belajar selama dua tahun tu sia sia jak. tak cukup effort lah. bagus lagi time duduk exam biasa dekat sekolah tu. dapat keputusan yang cemerlang lagi.

aku takut mau buka tv untuk tengok buletin utama tv3 bulan 3 nanti. aku takut keputusan aku teruk gila babi. maklum lah, time paper bio tu jak aku tak sangka aku boleh tidur dengan lenanya. buat slumber jak. macam bukan SPM jo. sudah lah duduk paling belakang. tu pengawas pun buat dek jak sebab bukan keputusan dorang pun. gaji tetap jalan. dorang kasi bangun aku, lepas tu dorang tanya kenapa aku tidur, aku jawab lah 'susah'. lepas tu aku sambung tidur balik. nasib paper bio aku tak kena bebeng sebab terlampau khusyuk tidur. sempat lagi mimpi yaa.

aishhh, sudah jadi baru mau menyesal. tiada guna sudah la jo. aku harap cikgu cikgu and family aku tak sesak nafas bila result aku keluar nanti. aku sekarang ne perlu doa banyak banyak supaya pemeriksa yang semak kertas aku tu semuanya berhati perut dan mempunyai tahap kesabaran yang tinggi. aku harap dorang kena bagi makan panadol banyak banyak supaya dorang tak kena migrain bila baca jawapan aku yang kalah kalah budak tadika punya jawapan tu.



No comments:

Post a Comment